75₺ ve Üzeri Alışverişlerinizde

Kargo Bedava!

Kolajen Üretiminizi Çoğaltmanın En İyi Yolları

Daha Fazla Kolajen Üretmek İçin Gerekenler

Kolajenin popülaritesi her geçen gün artmakta ve kolajenle ilgili yeni araştırmalar yapılmaktadır. Artık sadece kozmetik sektöründe uygulama ve ürünler için değil, sağlıklı bir vücut ve sağlıklı bir yaşamın anahtarı olarak görülmekte ve buna yönelik yeni ürünler üretilmektedir.

Yiyecekler ve takviye gıdalar, cilt kremleri, şampuanlar, haplar ve tozlar sağlıklı ve canlı bir vücuda sahip olmak için kolajen içerikli ürünler.

Vücudunuz tüm hayatınız boyunca ihtiyacı olan kolajeni kendisi üretir. Kolajen seviyenizi arttıracak ürünler yardımcı olabilir. Ancak önce vücudunuzun daha fazla kolajene ihtiyaç duyup duymadığını düşünmeniz de fayda vardır.

Kolajen Üretimi Azaldığında Vücudumuza Olanlar

Kolajen vücudumuzda bulunan en bol proteindir. Kaslarımızda, kemiklerde, tendonlarda, bağlarda, organlarda, kan damarlarında, ciltte, bağırsaklarda ve diğer bağ dokularında bulunur.

Bunlara ek olarak Kolajen seviyenizi ölçemezsiniz. Ancak ne zaman düşeceğini söyleyebilirsiniz. Kolajen, yaşlandıkça azalır ve aşağıdakilere neden olur;

  • Ciltte oluşan kırışıklıklar,
  • Küçülen ve zayıflayan kaslar,
  • Daha sert ve daha az esnek Tendon ve bağlar,
  • Aşınmış kıkırdaktan kaynaklanan Eklem Ağrısı veya Osteoartrit (Kireçlenme),
  • Sindirim sisteminizdeki astarın incelmesi nedeniyle sindirim problemleri,

Yaşlanmanın yanı sıra, insanların yeterli kolajen üretememesinin en önemli nedeni zayıf beslenmedir. Vücudunuz gerekli unsurlara sahip değilse kolajen yapamaz.

Kolajen İçeren ve Kolajen Üretimini Artıran Gıdalar

Vücudunuz kolajen üretirken, sığır eti, tavuk, balık, fasulye, yumurta ve süt ürünleri gibi protein yönünden zengin besinler yediğiniz amino asitleri birleştirir.

Kolajen üretimi; C vitamini, Çinko ve Bakır Gerektirir…

Narenciye, meyveler, kırmızı ve yeşil biber, domates, brokoli ve yeşillikleri yiyerek C vitamini alabilirsiniz. Etleri kabuklu deniz hayvanı fıstığı kepekli tahıllarda ve fasulyede yiyerek mineralleri elde edebilirsiniz.

Bununla birlikte, yaşlandıkça, bedeniniz artık besinleri de absorbe edemez veya bunları verimli bir şekilde sentezleyemez. Vücudunuzun kolajen yapmak için yeterli içeriğe sahip olduğundan emin olmak için yediklerinizi değiştirmeniz veya diyet takviyesi almanız gerekebilir.

En Önemli Kolajen Artırıcı Gıdalar

Protein, vitamin ve minerallerle dolu yiyeceklerin sağlıklı porsiyonuna ek olarak, kolajen takviyesini tavsiye edilebilir. En önemli takviye ise Kemik Suyudur…

Kemik suyu, doğrudan içilebilecek veya diğer yemeklerde kullanabileceğiniz lezzetli bir sıvı bırakarak, et, tavuk veya balık kemiklerinden kolajen elde edilebilir.

Çoğu kemik suyu tarifleri, güveç veya tencere içerisinde suda yavaşça kaynayan kemikler gerektirir. Sadece organik kemik etlerini ya da sadece organik olarak yetiştirilmiş hayvanların kemiklerinden elde etmenizi öneririz.

Diğer Kolajen Takviyeleri

Sağlıklı bir diyet yapıyor ve vücudunuzu kolajen yapmak için ihtiyaç duyduğu tüm besinleri alıyorsanız, muhtemelen bir takviyeye ihtiyacınız yoktur. Ama takviye almanın yanlış bir tarafı yoktur.

Hidrolize edilmiş kolajen veya kolajen peptid tozu genellikle tat vermez ve içeceklerde, tatlılarda, çorbalarda ve soslarda kolayca çözünür.

Sentetik kolajen ile cilt kremi gelince işe yarayabilir. Cildinize su kaybını azaltmak ve çevresel unsurlardan bariyer görevi görmek için bir katman gibi bir film ekler.

Ancak cilt kremi kullanmak muhtemelen sağlıklı beslenme kadar etkili değildir. Cildinizi aşırı güneş ışınlarına ve özellikle erken yaşta güneş yanıklarına karşı koruyun.

Cildiniz vücudunuzun en büyük organıdır. Vücudunuzdaki kollajen depolarını beslediğiniz gibi cildinizi de besler.

Bir Yorum Ekle.

Lütfen yorumların yayınlanmadan önce onaylanması gerektiğini unutmayın.


Başa Dön